Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

Χαρακτηριστικά Μικροφώνων

ΕΔΩ :



Χαρακτηριστικά μικροφώνων ( Specifications)
Να θυμόμαστε να αγοράζουμε ΠΑΝΤΟΤΕ μικρόφωνα με τέτοια χαρακτηριστικά (specifications)  που να ταιριάζουν στις ακουστικές πηγές που προορίζονται να συλλάβουν.

 1.      Σύνθετη Αντίσταση ή εμπέδηση - IMPEDANCE (Z)  

Διαβάστε και το άρθρο εδώ: Impedance εισαγωγή :


Υπολογίστε εδώ την απώλεια όταν ένα μικρόφωνο είναι υψηλότερης αντίστασης από την αντίσταση της κονσόλας, όπως αναφέραμε παραπάνω.


Ηχογράφηση με PC: Ακόμα και το πιο ακριβό μικρόφωνο να έχετε, δεν θα πετύχετε  αν αυτό δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη sound card με κονσόλα – αντίστοιχο software και φυσικά κάποιο αξιοπρεπές αυτοενισχυόμενο σύστημα ηχείων
Όμως με μια εξωτερική κονσόλα ακόμα και την πάμφθηνη (15 ευρώ) που δείχνω εδώ 

μπορείτε να ηχογραφήσετε κάπως ποιοτικά μέχρι και με 4 μικρόφωνα ή μικρόφωνο και όργανα (κιθάρα , αρμόνιο , mp3 πχ με έτοιμους ρυθμούς ντραμς…) . Αν αγοράσετε κάπως ακριβό δυναμικό μικρόφωνο , αντί το φτηνό electret που συνοδεύει το PC θα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αξιόπιστα και για τραγούδι σε μικροφωνικές κονσόλες που έχουν τα μουσικά συγκροτήματα…… 

Ηχογράφηση κιθάρας με μικρόφωνο σε mic stand:

                                                     2.  Ευαισθησία Μικροφώνου:
{ Γενικά: Sensitivity (ευαισθησία) στις ηλεκτρονικές Audio συσκευές
Κάθε εξάρτημα μιας ηλεκτρονικής συσκευής εργάζεται εντός μιας, καθορισμένης από τον κατασκευαστή του,  περιοχής τάσεων. Όταν αυτό το επίπεδο πέσει κάτω από τα όρια δεν λειτουργεί ή λειτουργεί προβληματικά ή καταστρέφεται.
Ορίζεται σαν την ελάχιστη στάθμη στην είσοδο (Input) μιας συσκευής που απαιτείται για να παράγει μια συγκεκριμένη στάθμη εξόδου (Output) που εκπληρώνει συγκεκριμένα κριτήρια (πχ λόγος S/N – ειδικά στον ΟΤΕ).
Η ευαισθησία μικροφώνου συνήθως εκφράζεται  σαν dbV/pa  δηλαδή (dB) σχετικά με το 1 V/Pa ή σαν mV/Pa σε φορτίο 1 kohm ή παλαιότερα σε dbmΗ ευαισθησία μεγαφώνου συνήθως εκφράζεται σαν: dB / 2.83 VRMS στο  1 μέτρο.}
Είναι η ικανότητα του μικροφώνου να αποδίδει μεγάλη ηλεκτρική τάση με την εφαρμογή όσο το δυνατόν μικρότερης ηχητικής πίεσης. Ας τα δούμε όμως για καλύτερη κατανόηση  με παραδείγματα:
Για τις ακουστικές στάθμες , το standard για την ευαισθησία λέει:
Μια ηχητική στάθμη των 94dB SPL (Sound Pressure Level) παράγει επί της μεμβράνης (διάφραγμα) του μικροφώνου πίεση 1 pascal (1pa).
Έτσι το 1 Pa = 94 dB SPL είναι το κριτήριο για τα τεστ που χρησιμοποιούν σήμερα οι εταιρείες κατασκευής μικροφώνων.
Σύγκριση μικροφώνων:
Έστω ότι έχουμε 2 μικρόφωνα. Το πρώτο λέει ότι έχει ευαισθησία – sensitivity :
       –54.5 dBV/Pa (1.85 mV) και το άλλο
       -38 dBV/Pa (12.6mV)
Ποιο είναι πιο ευαίσθητο; Η απάντηση είναι το δεύτερο. Ας το αναλύσουμε:





3.   1kHz ( 1000Hz)

Το άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι το χαρακτηριστικό: @1kHz. Αυτό σημαίνει ότι τα παραπάνω που αναλύσαμε ισχύουν μόνο για τη συχνότητα του 1kHz. Για τις άλλες συχνότητες το ένα μικρόφωνο πιθανόν να είναι περισσότερο ή λιγότερο ευαίσθητο .
Αυτό όμως μας λέει και κάτι πιο σπουδαίο απ’ ότι είναι η ευαισθησία του. Ότι δηλαδή πρέπει όταν αγοράζουμε μικρόφωνα να προσέχουμε εκτός απ’ την ευαισθησία (που δεν μας λέει απαραίτητα ότι ένα μικρόφωνο είναι καλό ή όχι) και άλλες παραμέτρους όπως:
     Απόκριση Συχνότητας
     Το maximum SPL χωρίς distortion
     Το πολικό διάγραμμα
     Και το πώς διαχειρίζεται τους θορύβους

4.  Απόκριση Συχνότητας - FREQUENCY RESPONSE




5.    max SPL χωρίς παραμόρφωση



6. Πολικό διάγραμμα





                                      7.Stereo microphones

Στην πραγματικότητα είναι 2 μικρόφωνα στην ίδια θήκη.
Είναι μια τεχνική με την οποία  υπάρχει διαφορά στις στάθμες που συλλαμβάνουν τα 2 μικρόφωνα όχι όμως και διαφορές χρονικές . Για να αποφευχθούν χρονικές διαφορές τα 2 μικρόφωνα τοποθετούνται πάρα πολύ κοντά , από εδώ βγαίνει και ο όρος 'Coincident Stereo'

                                           8.Διαχείριση Θορύβων
‘’αυτο-θόρυβος’’ – ‘’ self-noise’’: Το πόσο θορυβώδες είναι ένα μικρόφωνο. Είναι η στάθμη θορύβου που δημιουργεί μια τάση εξόδου (εκφραζόμενη σε dBA – πέραν του σκοπού του άρθρου) αλλά με απουσία ήχου στο μικρόφωνο. Φανταστείτε αυτόν τον ’αυτό-θόρυβο’’ σαν ‘’φύσημα’’. Όσο λιγότερο το ‘’φύσημα’’ τόσο καλύτερο το μικρόφωνο. Αυτό είναι ένα σπουδαίο χαρακτηριστικό ιδιαίτερο όταν επιθυμούμε να ηχογραφήσουμε σε συνθήκες πλήρους ησυχίας ή ηχογράφηση στη φύση (πχ κελαϊδίσματα).
 Ένα self-noise των:

  •  25 dBA θεωρείται
  • 20 dBA θεωρείται πολύ και
  • 15 dBA ή λιγότερο θεωρείται εξαιρετικό  

                      9. SIGNAL-TO-NOISE RATIO:
                  69 dB θεωρείται καλό,
    74 dB θεωρείται πολύ καλό, και
    79 dB ή ψηλότερα εξαιρετικό.
    Επίσης  signal-to-noise των 64 dB μπορεί να θεωρηθεί πάρα πολύ καλό αν τοποθετηθεί απ’ ευθείας έμπροσθεν του μουσικού οργάνου διότι το σήμα του οργάνου είναι κατά πολύ υψηλότερο από το self-noise του μικροφώνου  
                                               
10. ΚαλώδιαΒύσματα - Κυψέλες

Διαβάστε οπωσδήποτε το άρθρο: Καλώδια Balanced vs Unbalanced : 




11. POWERING - Τροφοδοσία:
      Τα πυκνωτικά μικρόφωνα απαιτούν ειδική τροφοδοσία για να λειτουργήσουν είτε από μπαταρίαείτε από phantom power. Το Phantom power είναι 12 έως 48 volts DC και παίρνεται από την κονσόλα ή από ένα τροφοδοτικό phantom power supply .Η Phantom τροφοδοσία αποστέλλεται από το καλώδιοτου μικροφώνου – δεν απαιτείται επιπλέον καλωδίωση.Τα πυκνωτικά για οικιακές ηχογραφήσεις ποιότητας είναι  πολύ καλά όμως πρέπει όμως να γνωρίζετε , ότι απαιτούν Τροφοδοσία  phantom power (δείτε ΕΔΩJ από κονσόλα αλλιώς δεν λειτουργούν .
12.Μικρόφωνα Φυσαρμόνικας
Περιγράφτηκαν με λεπτομέρειες στο άρθρο εδώ: Στη φωτογραφία κατασκευή δικού μου μικροφώνου (κόστος 2 ευρώ) για φυσαρμόνικα:


Δείτε και τα Video μου :




13. USB μικρόφωνα
Δείτε και τα σχετικά άρθρα:
το C1-U   50 Ευρώ
το PG42USB Shure  210 ευρώ
14.Τύποι Μικροφώνων Εμπορίου

Large-Diaphragm Condenser Microphone (LDC) :

Είναι μικρόφωνα με διάφραγμα 1 ίντσας ή μεγαλύτερα που συνήθως έχουν πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές συχνότητες και χαμηλό self-noise. Κοινή χρήση σε φωνητικά σε studios και σε ακουστικά όργανα.

Παραδείγματα:



Small-Diaphragm Condenser Microphone (SDC)


Είναι συνήθως πολικού διαγράμματος cardioid και έχουν διάφραγμα μικρότερο της 1 ίντσας. Έχουν συνήθως καλή απόκριση συχνότητας και έχουν χρήση σε ακουστικά όργανα και ειδικά σε κύμβαλα , ακουστική κιθάρα και πιάνο..

Παραδείγματα:


Dynamic Instrument Microphone

Αν και έχει flat απόκριση εν τούτοις παρουσιάζει κάποια peak όταν χρησιμοποιείται πολύ κοντά. Συχνά χρησιμοποιείται στους ενισχυτές κιθάρας και σε ντραμς

Παραδείγματα:


Live-Vocal Microphone
Πολικού διαγράμματος unidirectional με σχήμα ‘χωνάκι παγωτού’  και μπορεί να είναι τύπου: condenserdynamic, ή ribbon


Παραδείγματα:


USB Microphone
Είναι ένα δυναμικό μικρόφωνο που έχει ενσωματωμένο προενισχυτή και μετατροπέα analog-to-digital.

Παραδείγματα:
Behringer C1U USB  ,  D1013CUSB
ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου